Polecamy nasz nowy kurs: Kręgosłup "za biurkiem"

Automasaż mięśnia czworobocznego grzbietu

Przygotowałam dla Was krótki film instruktażowy: automasaż mięśnia czworobocznego grzbietu. Pokażę Wam, jak skutecznie walczyć z napięciem obszaru barku i szyi.

Automasaż mięśnia czworobocznego możecie wykonywać w przypadku schorzeń odcinka szyjnego, w zamianach dyskopatycznych, zwyrodnieniowych, a także w momencie pojawiania się zwiększonego napięcia mięśniowego tego rejonu. Technika może być także wykorzystywana przez osoby cierpiące z powodu dysfunkcji stawów kompleksu barkowego. Automasaż polecam szczególnie osobom siedzącym wiele godzin przed komputerem.

Na co warto zwrócić szczególną uwagę w czasie wykonywania ćwiczenia? Pamiętajcie, aby technikę wykonywać w bezbolesnym zakresie ruchu. Jeżeli odczuwacie ból odcinka szyjnego w trakcie rotacji, czyli skręcania szyi, wykonujcie obrót tylko do momentu bólu. W innym wypadku możecie odczuwać coraz większe dolegliwości bólowe.

Jedna odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Może Cię zainteresować

Szumy uszne – charakterystyka Szumy uszne, czyli dźwięki, które słyszy pacjent, pomimo braku źródła zewnętrznego, nie zawsze brzmią jak typowy szum. Mogą przyjmować inne postacie tj. piski, czy nawet klikaniu w uchu. U niektórych osób są jednostajne, u innych zmieniają się w zależności od pory dnia, stresu, poru roku, czy nawet pozycji ciała. Często towarzyszą im problemy ze snem, koncentracją,…
Ból po bocznej stronie kolana może pojawić się po urazie np. nagłym niekontrolowanym ruchu skrętnym stawu. Częściej jednak jest związany z przeciążeniem, które może dotyczyć aktywności fizycznej lub wręcz przeciwnie- długotrwałego siedzenia. U niektórych pacjentów dolegliwości tego obszaru pojawiają się jednak zupełnie niespodziewanie bez uchwytnej przyczyny, co niejednokrotnie ma związek z pewnymi zmianami, do jakich dochodzi w stawie wraz z wiekiem….
Ruch fizyczny kluczem do rozwoju narządu ruchu dziecka Lekarze i fizjoterapeuci biją na alarm. Obserwujemy coraz częstsza problemy ortopedyczne u dzieci, które niewątpliwie są związane ze współczesnym stylem życia i brakiem odpowiedniej dawki ruchu. Aktywność fizyczna jest naturalnym czynnikiem stymulującym rozwój nie tylko naszych mięśni i stawów, ale także wszystkich narządów wewnętrznych. Co więcej, pozwala na optymalny rozwój układu nerwowego dziecka….

Nazywam się Ewelina Prekiel i jestem fizjoterapeutką. Moja pasją jest ortopedia i wszystko, co związane z narządem ruchu. Inspiracją do pisania artykułów są moi pacjenci, ich codzienne problemy i pytania. Staram się w przystępny sposób wyjaśnić zagadnienia medyczne, zawsze w oparciu o najnowsze doniesienia naukowe i własne doświadczenia. Moją pracę zawodową rozpoczęłam 9 lat temu. Od tego czasu specjalizuje się w ortopedii. Zajmuję się rehabilitacją po urazach i zabiegach operacyjnych, w bólach ostrych i przewlekłych narządu ruchu a także w wadach postawy. Wspólpracuję z młodymi sportowcami w zakresie prewencji i leczenia urazów.