Przygotowałam dla Was krótki film instruktażowy: automasaż mięśnia czworobocznego grzbietu. Pokażę Wam, jak skutecznie walczyć z napięciem obszaru barku i szyi.

Automasaż mięśnia czworobocznego możecie wykonywać w przypadku schorzeń odcinka szyjnego, w zamianach dyskopatycznych, zwyrodnieniowych, a także w momencie pojawiania się zwiększonego napięcia mięśniowego tego rejonu. Technika może być także wykorzystywana przez osoby cierpiące z powodu dysfunkcji stawów kompleksu barkowego. Automasaż polecam szczególnie osobom siedzącym wiele godzin przed komputerem.

Na co warto zwrócić szczególną uwagę w czasie wykonywania ćwiczenia? Pamiętajcie, aby ćwiczenie wykonywać w bezbolesnym zakresie ruchu. Jeżeli odczuwacie ból odcinka szyjnego w trakcie rotacji, czyli skręcania szyi, wykonujcie obrót tylko do momentu bólu. W innym wypadku możecie odczuwać coraz większe dolegliwości bólowe.

Automasaż mięśnia czworobocznego grzbietu
5 (100%) 1 vote

Podobał Ci się artykuł? Udostępnij go proszę na Facebooku!

Ewelina Prekiel

Jestem fizjoterapeutką, której pasją jest ortopedia i wszystko, co związane z narządem ruchu. Inspiracją do pisania artykułów są moi pacjenci, ich codzienne problemy i pytania. Staram się w przystępny sposób wyjaśnić zagadnienia medyczne, zawsze w oparciu o najnowsze doniesienia naukowe i własne doświadczenia.